Een op de vijf jongeren ziet tuinbouw zitten

Een op de vijf jongeren ziet tuinbouw zitten

De campagne om jongeren te werven voor werk in de tuinbouw, It's Alive, slaat aan. Ruim een vijfde (21%) van de jongeren geeft aan wel in de tuinbouw te willen werken. Medio 2010 gold dat voor ruim een tiende (12%) van de jongeren. Vooral hbo’ers geven vaker dan voorgaande jaren aan dat ze willen werken in de Nederlandse tuinbouw.

Sinds de campagne loopt hebben jongeren ook een positiever beeld van de sector, zo blijkt uit de vervolgmeting van de campagne It’s Alive onder 800 scholieren van 16 tot 24 jaar. Ruim twee jaar na de campagnestart herkennen jongeren de Nederlandse tuinbouw vaker als aantrekkelijke werkgever en als moderne internationale sector. Ze associŽren het werken in de Nederlandse tuinbouw minder met een groot aantal negatieve elementen, zoals onplezierige werkomgeving en weinig toekomstperspectief. Vooral hbo’ers geven vaker dan voorgaande jaren aan dat ze willen werken in de Nederlandse tuinbouw.

Waardering
Jongeren beoordelen It’s Alive als opvallend en leuk. De campagnemiddelen zoals de radiocommercial, slogan en de actiewebsite www.itsalivetravel vallen op en worden gewaardeerd door de jongeren. Aan de voorjaarscampagne van It’s Alive (It’s Alive Travel) deden 1.050 jongeren mee. Met de actie konden jongeren tussen de 16 en 24 jaar een internationale werkvakantie in de Nederlandse tuinbouw winnen. Bestemmingen variŽren van China, New York tot Oeganda. De vragen van de vervolgmeting zijn ook voorgelegd aan de deelnemers van It’s Alive Travel. Onder deze groep is liefst 73% aan het denken gezet over werken in de tuinbouw. Zij geven de It’s Alive Travel-campagne een 8.

09:45 - di 17/07/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

10:12 - wo 22/10Horticoop introduceert de TripsSweeper (TuinbouwCommunicatie)

10:05 - wo 22/10Quick Plug na grote brand weer in bedrijf (TuinbouwCommunicatie)

09:56 - wo 22/10FILM - Studiereis China: Van den Berg Roses (TuinbouwCommunicatie)

09:56 - wo 22/10Roos Pink Avalanche krijgt handelsnaam (TuinbouwCommunicatie)

09:28 - wo 22/10Afgebroken tak geeft schade aan kas (WOS.nl)

09:14 - wo 22/10Bloemen bij Gouden Televizier Ring Gala (TuinbouwCommunicatie)

08:37 - wo 22/10Nieuwe CAO Glastuinbouw definitief (LTO Glaskracht Nederland)

08:33 - wo 22/10Nederlandse uitstoot kost €9 ,6 miljard (Energiek2020)

08:33 - wo 22/10Jongeren gaan naar kassenbouwer Kubo (TJW)

12:03 - di 21/10Frans Peter Dechering aan de slag bij Priva (TuinbouwCommunicatie)

11:51 - di 21/10(Zeer) zware windstoten in aantocht (Weeronline)

11:13 - di 21/10SP wil voorbestaan ZOB veilig stellen (Boerderij)

Berichten 1 van 14 van in totaal 6943 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief