Een op de vijf jongeren ziet tuinbouw zitten

Een op de vijf jongeren ziet tuinbouw zitten

De campagne om jongeren te werven voor werk in de tuinbouw, It's Alive, slaat aan. Ruim een vijfde (21%) van de jongeren geeft aan wel in de tuinbouw te willen werken. Medio 2010 gold dat voor ruim een tiende (12%) van de jongeren. Vooral hbo’ers geven vaker dan voorgaande jaren aan dat ze willen werken in de Nederlandse tuinbouw.

Sinds de campagne loopt hebben jongeren ook een positiever beeld van de sector, zo blijkt uit de vervolgmeting van de campagne It’s Alive onder 800 scholieren van 16 tot 24 jaar. Ruim twee jaar na de campagnestart herkennen jongeren de Nederlandse tuinbouw vaker als aantrekkelijke werkgever en als moderne internationale sector. Ze associŰren het werken in de Nederlandse tuinbouw minder met een groot aantal negatieve elementen, zoals onplezierige werkomgeving en weinig toekomstperspectief. Vooral hbo’ers geven vaker dan voorgaande jaren aan dat ze willen werken in de Nederlandse tuinbouw.

Waardering
Jongeren beoordelen It’s Alive als opvallend en leuk. De campagnemiddelen zoals de radiocommercial, slogan en de actiewebsite www.itsalivetravel vallen op en worden gewaardeerd door de jongeren. Aan de voorjaarscampagne van It’s Alive (It’s Alive Travel) deden 1.050 jongeren mee. Met de actie konden jongeren tussen de 16 en 24 jaar een internationale werkvakantie in de Nederlandse tuinbouw winnen. Bestemmingen variŰren van China, New York tot Oeganda. De vragen van de vervolgmeting zijn ook voorgelegd aan de deelnemers van It’s Alive Travel. Onder deze groep is liefst 73% aan het denken gezet over werken in de tuinbouw. Zij geven de It’s Alive Travel-campagne een 8.

09:45 - di 17/07/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

09:49 - vr 28/11Vers van de Kweker vernieuwd opgestart (TuinbouwCommunicatie)

09:48 - vr 28/11Dagsparkspread WKK’s nog relatief goed (AgroEnergy)

09:21 - vr 28/11Gasprijs omhoog door kou en krappe aanvoer (AgroEnergy)

09:12 - vr 28/11Van den Berg Roses wint China Business Award (TuinbouwCommunicatie)

08:58 - vr 28/11TOM krijgt kapitaalsinjectie (AgriHolland)

08:43 - vr 28/11Laagste prijs voor vat olie sinds jaren (ANP/Nu.nl)

08:42 - vr 28/11Breng spinoff-effect Floriade in kaart (Omroep Venlo)

08:41 - vr 28/11Hoorn verzet zich tegen Polengebouw (Noord Hollands Dagblad)

08:33 - vr 28/11Herstructureringsplan Bommelerwaard niet gedekt (AgriHolland)

07:45 - vr 28/11Beperking in cao over flexwerkers mag (AgriHolland)

07:42 - vr 28/11Verschillende beheersmaatregelen Botrytis werkt (Wageningen UR Glastuinbouw)

14:22 - do 27/11Verslag boring Geothermie de Lier (Energiek2020)

12:00 - do 27/11Tulpendag wordt gevolgd door Tulpenweken (TuinbouwCommunicatie)

10:55 - do 27/11Inmiddels 30 projecten van Ultra-Clima kas (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 1 van 14 van in totaal 7305 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief