Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Op 3 mei start het Bloemenbureau de campagne Een vleugje Freesia. De specifieke geur van de Freesia moet consumenten Ún bloemisten extra interesseren voor de kleurrijke bloem. Moederdag wordt als populair cadeaumoment extra benut. Freesia als geurige onderdeel van een mooi voorjaarsboeket.

Mei is bij uitstek de maand van de Freesia. Optimaal verkrijgbaar in vele kleuren en altijd volop geurend. Onderzoek laat zien dat het juist de specifieke, bijna nostalgische, geur is die Freesia onderscheidend maakt voor de consument. Ook de bloemist weet dat, maar ziet de bloem onvoldoende staan. De campagne Een vleugje Freesia is dan ook met name gericht op de vakhandel. Freesia laat zich uitstekend verwerken in een gemengd boeket.

Etalagepakket
Bloemisten ontvangen in de aanloop naar Moederdag informatie met voorbeelden van Moederdagboeketten in vijf kleuren, rondom verschillende thema’s. In acht Cash & Carry’s in Nederland eist Freesia de aandacht op met eigen presentaties. De boeketvoorbeelden worden getoond, de bloemenemmers met Freesia zijn voorzien van opvallende stekers en bij de kassa ligt een inspiratiewaaier klaar. Hierin staan naast de boeketvoorbeelden ook informatie over de symboliek van de Freesia en biedt het weetjes over de kleuren en geuren. Leuke informatie die in contact met de klant kan worden gedeeld. Bloemisten kunnen een etalagepakket winnen waarmee ze hun winkel in Freesiasfeer kunnen brengen. Een grote parfumfles vormt het hart van het presentatiemateriaal.

Moederdag
De campagne loopt de gehele maand mei en is dus ook na Moederdag nog volop zichtbaar. Consumenten krijgen op mooiwatbloemendoen.nl in onder andere het Freesia dossier informatie geboden over de geurende en kleurrijke bloem.

De Freesia speelt ook een rol in de collectieve (Bijna-)Moederdag campagne van het Bloemenbureau. Vrouwelijke, vrolijke bloemen als Freesia doen het goed in arrangementen voor Moederdag. De boodschap ‘Een vleugje Freesia’ wordt ook hierbij gecommuniceerd.

Het Promotieproject Freesia is een samenwerking van de Nederlandse Freesiakwekers en -veredelaars en het Bloemenbureau.

08:29 - wo 02/05/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

08:00 - vr 31/07Werk in uitvoering: Kennisuitwisseling (Kas als Energiebron)

14:04 - wo 29/07Groot verschil in effect condens op... (Kas als Energiebron)

09:59 - ma 27/07Forse besparing met tweede energiescherm amaryllis (Kas als Energiebron)

12:14 - vr 24/07GN en SN twee weken met vakantie (TuinbouwCommunicatie)

12:00 - vr 24/07'Rusland kan niet zonder onze bloemen' (TuinbouwCommunicatie)

11:56 - vr 24/07WEBLOG - Niet uitgaan van 'old boys network' (TuinbouwCommunicatie)

11:50 - vr 24/07Nieuwe call Aardwarmte Kennis Agenda (TuinbouwCommunicatie)

11:00 - vr 24/07Toelating Spruzit vloeibaar ingetrokken (TuinbouwCommunicatie)

10:58 - vr 24/07Veranderingen van Ctgb in middelenpakket (TuinbouwCommunicatie)

10:56 - vr 24/07Publiek ook stem in mooiste corsoboot (TuinbouwCommunicatie)

10:17 - vr 24/07Stadium tulp twee weken later dan 2014 (TuinbouwCommunicatie)

09:03 - vr 24/07Tweede call Kennisagenda Aardwarmte open (Kas als Energiebron)

09:03 - vr 24/07Dossier belangrijker bij ontslag (TuinbouwCommunicatie)

08:45 - vr 24/07In oktober handelsmissie naar China (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 1 van 14 van in totaal 9445 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief