Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Op 3 mei start het Bloemenbureau de campagne Een vleugje Freesia. De specifieke geur van de Freesia moet consumenten ťn bloemisten extra interesseren voor de kleurrijke bloem. Moederdag wordt als populair cadeaumoment extra benut. Freesia als geurige onderdeel van een mooi voorjaarsboeket.

Mei is bij uitstek de maand van de Freesia. Optimaal verkrijgbaar in vele kleuren en altijd volop geurend. Onderzoek laat zien dat het juist de specifieke, bijna nostalgische, geur is die Freesia onderscheidend maakt voor de consument. Ook de bloemist weet dat, maar ziet de bloem onvoldoende staan. De campagne Een vleugje Freesia is dan ook met name gericht op de vakhandel. Freesia laat zich uitstekend verwerken in een gemengd boeket.

Etalagepakket
Bloemisten ontvangen in de aanloop naar Moederdag informatie met voorbeelden van Moederdagboeketten in vijf kleuren, rondom verschillende thema’s. In acht Cash & Carry’s in Nederland eist Freesia de aandacht op met eigen presentaties. De boeketvoorbeelden worden getoond, de bloemenemmers met Freesia zijn voorzien van opvallende stekers en bij de kassa ligt een inspiratiewaaier klaar. Hierin staan naast de boeketvoorbeelden ook informatie over de symboliek van de Freesia en biedt het weetjes over de kleuren en geuren. Leuke informatie die in contact met de klant kan worden gedeeld. Bloemisten kunnen een etalagepakket winnen waarmee ze hun winkel in Freesiasfeer kunnen brengen. Een grote parfumfles vormt het hart van het presentatiemateriaal.

Moederdag
De campagne loopt de gehele maand mei en is dus ook na Moederdag nog volop zichtbaar. Consumenten krijgen op mooiwatbloemendoen.nl in onder andere het Freesia dossier informatie geboden over de geurende en kleurrijke bloem.

De Freesia speelt ook een rol in de collectieve (Bijna-)Moederdag campagne van het Bloemenbureau. Vrouwelijke, vrolijke bloemen als Freesia doen het goed in arrangementen voor Moederdag. De boodschap ‘Een vleugje Freesia’ wordt ook hierbij gecommuniceerd.

Het Promotieproject Freesia is een samenwerking van de Nederlandse Freesiakwekers en -veredelaars en het Bloemenbureau.

08:29 - wo 02/05/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

09:10 - wo 23/04'Greenpeace trekt te snel conclusies' (Nieuwe Oogst)

08:52 - wo 23/04Model simuleert gewashandelingen in kassen (Wageningen UR Glastuinbouw)

08:27 - wo 23/04Kwekers geven parcours Koningsdag kleur (FloraHolland)

08:14 - wo 23/04Businessclub Westland naar Nature’s Pride (TuinbouwCommunicatie)

07:44 - wo 23/04Bayer heeft producten-app aangepast (Bayer CropScience)

07:36 - wo 23/04LTO bundelt vraag naar zonnepanelen (LTO Nederland)

07:33 - wo 23/04Accijnsverlaging diesel zit er niet in (Nieuwe Oogst)

07:28 - wo 23/04Floridata voorkwam al een keer oplichterij (Floridata)

07:25 - wo 23/04Top 5 oranje bloemen rond Koningsdag (FloraHolland)

07:20 - wo 23/0445 kansmakers GreenTech Innovation Award (TuinbouwCommunicatie)

07:17 - wo 23/04100% NL krijgt een eigen tulp (TuinbouwCommunicatie)

07:01 - wo 23/04Technische keuring tractor verplicht in BelgiŽ (AgriHolland)

06:21 - wo 23/04Vakbijeenkomst orchidee op Keukenhof (TuinbouwCommunicatie)

06:19 - wo 23/04Morgen vakbijeenkomst alstroemeria Keukenhof (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 1 van 14 van in totaal 5468 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief