Freesiacampagne richt zich op unieke geur

02-05-2012    08:29

Op 3 mei start het Bloemenbureau de campagne Een vleugje Freesia. De specifieke geur van de Freesia moet consumenten én bloemisten extra interesseren voor de kleurrijke bloem. Moederdag wordt als populair cadeaumoment extra benut. Freesia als geurige onderdeel van een mooi voorjaarsboeket.

Mei is bij uitstek de maand van de Freesia. Optimaal verkrijgbaar in vele kleuren en altijd volop geurend. Onderzoek laat zien dat het juist de specifieke, bijna nostalgische, geur is die Freesia onderscheidend maakt voor de consument. Ook de bloemist weet dat, maar ziet de bloem onvoldoende staan. De campagne Een vleugje Freesia is dan ook met name gericht op de vakhandel. Freesia laat zich uitstekend verwerken in een gemengd boeket.

Etalagepakket
Bloemisten ontvangen in de aanloop naar Moederdag informatie met voorbeelden van Moederdagboeketten in vijf kleuren, rondom verschillende thema’s. In acht Cash & Carry’s in Nederland eist Freesia de aandacht op met eigen presentaties. De boeketvoorbeelden worden getoond, de bloemenemmers met Freesia zijn voorzien van opvallende stekers en bij de kassa ligt een inspiratiewaaier klaar. Hierin staan naast de boeketvoorbeelden ook informatie over de symboliek van de Freesia en biedt het weetjes over de kleuren en geuren. Leuke informatie die in contact met de klant kan worden gedeeld. Bloemisten kunnen een etalagepakket winnen waarmee ze hun winkel in Freesiasfeer kunnen brengen. Een grote parfumfles vormt het hart van het presentatiemateriaal.

Moederdag
De campagne loopt de gehele maand mei en is dus ook na Moederdag nog volop zichtbaar. Consumenten krijgen op mooiwatbloemendoen.nl in onder andere het Freesia dossier informatie geboden over de geurende en kleurrijke bloem.

De Freesia speelt ook een rol in de collectieve (Bijna-)Moederdag campagne van het Bloemenbureau. Vrouwelijke, vrolijke bloemen als Freesia doen het goed in arrangementen voor Moederdag. De boodschap ‘Een vleugje Freesia’ wordt ook hierbij gecommuniceerd.

Het Promotieproject Freesia is een samenwerking van de Nederlandse Freesiakwekers en -veredelaars en het Bloemenbureau.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

5 tips voor werken in hete kas

De komende dagen kan de temperatuur stijgen tot tropische waarden, zeker in de kas. Werken in de kas vergt dan meer energie, en extra...

Olieprijzen zaken met 3 tot 4%

OPEC heeft donderdag bij haar vergadering in Wenen de productieverlaging opgerekt met negen maanden. In reactie gingen de olieprijzen 3 tot...

Meer lichtrecepten, één armatuur

De nieuwe Hortiled Multi 4DIM van Hortilux Schréder geeft onderzoekers en telers de mogelijkheid om te experimenteren met verschillende...

Alle hens aan dek in paprikateelt 26-05-2017    09:30
Ontwikkeling 'Deurne' in ijskast 26-05-2017    09:29
'Biologische wantsaanpak must' 26-05-2017    09:24
Biobased project de grens over 26-05-2017    09:20
Alle publiekswinnaars Keukenhof 26-05-2017    08:57
Oxidator vermindert gbm-gehalte 26-05-2017    08:48
Europa moet gezonder gaan eten 24-05-2017    10:14
'Vergezicht of Fata Morgana?' 24-05-2017    10:13
Greenports slaan handen ineen 24-05-2017    10:12
'Serenade past in duurzaam plan' 24-05-2017    10:03
  Ga naar het nieuwsarchief