Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Freesiacampagne richt zich op unieke geur

Op 3 mei start het Bloemenbureau de campagne Een vleugje Freesia. De specifieke geur van de Freesia moet consumenten Ún bloemisten extra interesseren voor de kleurrijke bloem. Moederdag wordt als populair cadeaumoment extra benut. Freesia als geurige onderdeel van een mooi voorjaarsboeket.

Mei is bij uitstek de maand van de Freesia. Optimaal verkrijgbaar in vele kleuren en altijd volop geurend. Onderzoek laat zien dat het juist de specifieke, bijna nostalgische, geur is die Freesia onderscheidend maakt voor de consument. Ook de bloemist weet dat, maar ziet de bloem onvoldoende staan. De campagne Een vleugje Freesia is dan ook met name gericht op de vakhandel. Freesia laat zich uitstekend verwerken in een gemengd boeket.

Etalagepakket
Bloemisten ontvangen in de aanloop naar Moederdag informatie met voorbeelden van Moederdagboeketten in vijf kleuren, rondom verschillende thema’s. In acht Cash & Carry’s in Nederland eist Freesia de aandacht op met eigen presentaties. De boeketvoorbeelden worden getoond, de bloemenemmers met Freesia zijn voorzien van opvallende stekers en bij de kassa ligt een inspiratiewaaier klaar. Hierin staan naast de boeketvoorbeelden ook informatie over de symboliek van de Freesia en biedt het weetjes over de kleuren en geuren. Leuke informatie die in contact met de klant kan worden gedeeld. Bloemisten kunnen een etalagepakket winnen waarmee ze hun winkel in Freesiasfeer kunnen brengen. Een grote parfumfles vormt het hart van het presentatiemateriaal.

Moederdag
De campagne loopt de gehele maand mei en is dus ook na Moederdag nog volop zichtbaar. Consumenten krijgen op mooiwatbloemendoen.nl in onder andere het Freesia dossier informatie geboden over de geurende en kleurrijke bloem.

De Freesia speelt ook een rol in de collectieve (Bijna-)Moederdag campagne van het Bloemenbureau. Vrouwelijke, vrolijke bloemen als Freesia doen het goed in arrangementen voor Moederdag. De boodschap ‘Een vleugje Freesia’ wordt ook hierbij gecommuniceerd.

Het Promotieproject Freesia is een samenwerking van de Nederlandse Freesiakwekers en -veredelaars en het Bloemenbureau.

08:29 - wo 02/05/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

12:00 - vr 27/05BON naar de consument en over de grens (TuinbouwCommunicatie)

11:38 - vr 27/05'Greenport minder afhankelijk met geothermie' (TuinbouwCommunicatie)

11:35 - vr 27/05FOTO - Looye Kwekers gastheer Agri Ladies (TuinbouwCommunicatie)

11:34 - vr 27/05Cato nieuwe aanwinst Kwekerij Rubens (TuinbouwCommunicatie)

10:47 - vr 27/05WEBLOG - 'Er wordt weer handel gedaan' (TuinbouwCommunicatie)

10:45 - vr 27/05Seizoen My-Peony bloeiend van start (TuinbouwCommunicatie)

10:43 - vr 27/05Topsprekers bij 'Young Professionals' (TuinbouwCommunicatie)

10:40 - vr 27/05Koning Willem I Plaquette Koppert Cress (TuinbouwCommunicatie)

10:39 - vr 27/05Ocap zal vaak CO2 moeten beperken (TuinbouwCommunicatie)

10:25 - vr 27/05Flucturerende olieprijs bepaalt richting (TuinbouwCommunicatie)

10:20 - vr 27/05Schimmelbestrijder Montego toegelaten in chrysant (TuinbouwCommunicatie)

10:05 - vr 27/05Delphy laatste GreenTech-dag open (TuinbouwCommunicatie)

10:01 - vr 27/05Scheidende Breukink krijgt koninklijk lintje (TuinbouwCommunicatie)

09:31 - vr 27/05Groene loper richting Floriade 2022 (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 1 van 14 van in totaal 12055 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief