Freesiacampagne richt zich op unieke geur

02-05-2012    08:29

Op 3 mei start het Bloemenbureau de campagne Een vleugje Freesia. De specifieke geur van de Freesia moet consumenten én bloemisten extra interesseren voor de kleurrijke bloem. Moederdag wordt als populair cadeaumoment extra benut. Freesia als geurige onderdeel van een mooi voorjaarsboeket.

Mei is bij uitstek de maand van de Freesia. Optimaal verkrijgbaar in vele kleuren en altijd volop geurend. Onderzoek laat zien dat het juist de specifieke, bijna nostalgische, geur is die Freesia onderscheidend maakt voor de consument. Ook de bloemist weet dat, maar ziet de bloem onvoldoende staan. De campagne Een vleugje Freesia is dan ook met name gericht op de vakhandel. Freesia laat zich uitstekend verwerken in een gemengd boeket.

Etalagepakket
Bloemisten ontvangen in de aanloop naar Moederdag informatie met voorbeelden van Moederdagboeketten in vijf kleuren, rondom verschillende thema’s. In acht Cash & Carry’s in Nederland eist Freesia de aandacht op met eigen presentaties. De boeketvoorbeelden worden getoond, de bloemenemmers met Freesia zijn voorzien van opvallende stekers en bij de kassa ligt een inspiratiewaaier klaar. Hierin staan naast de boeketvoorbeelden ook informatie over de symboliek van de Freesia en biedt het weetjes over de kleuren en geuren. Leuke informatie die in contact met de klant kan worden gedeeld. Bloemisten kunnen een etalagepakket winnen waarmee ze hun winkel in Freesiasfeer kunnen brengen. Een grote parfumfles vormt het hart van het presentatiemateriaal.

Moederdag
De campagne loopt de gehele maand mei en is dus ook na Moederdag nog volop zichtbaar. Consumenten krijgen op mooiwatbloemendoen.nl in onder andere het Freesia dossier informatie geboden over de geurende en kleurrijke bloem.

De Freesia speelt ook een rol in de collectieve (Bijna-)Moederdag campagne van het Bloemenbureau. Vrouwelijke, vrolijke bloemen als Freesia doen het goed in arrangementen voor Moederdag. De boodschap ‘Een vleugje Freesia’ wordt ook hierbij gecommuniceerd.

Het Promotieproject Freesia is een samenwerking van de Nederlandse Freesiakwekers en -veredelaars en het Bloemenbureau.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Minder bollentelers, groter areaal

Sinds de eeuwwisseling is het aantal bloembollentelers met 40 procent gedaald naar iets meer dan zestienhonderd ondernemingen. Omgerekend...

Dialoog tuinbouw en Greenpeace

Greenpeace campagneleider van duurzame landbouw en gentech, Herman van Bekkem, was vrijdag 21 april te gast bij Tomatoworld in...

'Persimilis ruimt spinthaarden op'

Met het zachtere weer in het vooruitzicht worden telers geadviseerd om goed uit te kijken naar de eerste spintaantastingen in hun gewassen....

Directie/koerswijziging Codema 23-04-2017    21:44
Familiebedrijven: 343 mld in 2015 23-04-2017    21:43
Milieukeur ondergaat vernieuwing 23-04-2017    21:39
Oostlanddag gaat 'next level' 23-04-2017    21:30
Jumbo-La Place 'verser dan vers' 23-04-2017    21:28
Miljoen kijkers Bloemencorso 23-04-2017    21:27
Uitbreiding voor Ekompany 23-04-2017    21:26
Besluit Groningen stuwt gasprijs 23-04-2017    21:21
Opnieuw Klein- en Steenfruitdag 23-04-2017    18:42
Paprikateler in RTL4-programma 20-04-2017    22:48
  Ga naar het nieuwsarchief