Met green screen tussen de bloemen

19-04-2012    09:59

Bloemenbureau Holland maakt het mogelijk voor bezoekers om zich op de Floriade in de binnententoonstelling Green Emotion op de foto te laten zetten tussen de bloemen. In de eerste week lieten zich dagelijks zeker zeventig (groepen) bezoekers portretteren.

De bezoekers maken zelf de foto’s in de speciaal daarvoor ingerichte studio. Zij kiezen de achtergrond. De meeste bezoekers laten zich voor beide achtergronden fotograferen. Daarna vindt het fotomoment plaats. De hoofdpersoon poseert voor de niet-zichtbare omgeving  en 'flits'. Het systeem is vergelijkbaar met de techniek die wordt gebruikt bij het weerbericht in de televisiejournaals.

Delen
Op de meeste foto’s verschijnen duo’s en ook veel groepen grijpen de kans om in tulpenveld of jungle gefotografeerd te worden. Zij ontvangen een email van het Bloemenbureau met hun foto (‘s). Tot nu toe hebben alle ontvangers hun foto(‘s) ook gedownload. 43% mailt de foto door, waarvan een groot deel nogmaals wordt gedownload. Ruim een kwart van de 'fotomodellen' zet de foto’s op Facebook.

De fotostudio staat in de Villa Flora, midden in de binnententoonstelling Green Emotion. Green Emotion laat zien dat snijbloemen en kamerplanten kleur, sfeer en emotie aan het interieur en het leven toevoegen. De binnententoonstelling is opgebouwd vanuit verschillende belevingswerelden zoals klassiek, trendy en modern. Ook zijn er vier interactieve werelden die de bezoeker meer informatie geven over de oorsprong van planten en hoe ze uiteindelijk in de huiskamer terechtkomen.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

KAS in het teken van 'Nieuw'

Vanaf vandaag valt de nieuwe uitgave van KAS door de bus. Thema van dit nummer is 'Nieuw', waarbij wordt gekeken naar de teeltwisseling, het...

'Wat geeft een collectief power'

Arne van Aalst, algemeen directeur bij telersvereniging Prominent, is één van de personen die exclusief voor GroenteNet en/of SierteeltNet....