Pilot FloraHolland klokvoorverkoop

23-04-2012    10:30

Afgelopen week is de nieuwe dienst Klokvoorverkoop van FloraHolland van start gegaan. Klokvoorverkoop is een van de vernieuwende pilots om de positie van de klok te versterken. De pilot is gestart in Aalsmeer met de producten Roos, Cymbidium, Alstroemeria, Gerbera en Anthurium. Bij een positief verloop van de pilot, wordt het assortiment later uitgebreid.

Kopers kunnen met deze nieuwe vorm van directe, digitale inkoop buiten de reguliere veiltijden een deel van het klokaanbod snijbloemen afnemen. Dit gebeurt tegen een door de kweker vooraf vastgestelde prijs. Tussen 12.00 en 03.30 uur kunnen producten worden ingekocht via Klokvoorverkoop of via een koppeling met de eigen webshop. De producten worden met de reguliere klokdistributie de volgende veildag bij de kopers afgeleverd. Theo Aanhane, manager Veil- en Kwaliteitsystemen: "Woensdagmiddag 18 april bleek dat aanvoerders van de genoemde producten al direct hun aanbod in Klokvoorverkoop hadden ingevoerd. In totaal zijn bijna driehonderd partijen aangeboden. Direct vanaf de start zijn de eerste transacties gerealiseerd. Op het moment dat Klokvoorverkoop werd gesloten om 03.30 uur ’s nachts, waren al bijna honderd transacties afgesloten door meer dan twintig verschillende klanten. Een prima resultaat voor de eerste dag van Klokvoorverkoop."

Vernieuwende pilot
FloraHolland start vernieuwende pilots en experimenten om het functioneren van de veilingklok te verbeteren. Klokvoorverkoop is een van die pilots. In de huidige gesegmenteerde markt moet ook de klok segmenteren. Niet meer overal dezelfde oplossing en inrichting, maar specifieke oplossingen voor specifieke productgroepen of telers. Dit is commercieel noodzakelijk en de markt vraagt er om. Daarnaast is technisch veel meer mogelijk dan in het verleden.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Hittebestendig gewas dichterbij

Een internationaal team van onderzoekers, geleid door Wageningen University & Research, heeft het DNA in kaart gebracht van Xerophyta...

Bayer pakt 'tomaat' anders aan

Dit jaar introduceert Bayer twee 'Tomato On the Vine (TOV) Centers' in Nederland en België. Op deze locaties presenteert Bayer de...

Samenwerking P8 met HelloFresh

De samenwerkende organisaties van paprikatelers P8 en maaltijdboxleverancier HelloFresh slaan de handen ineen voor het bevorderen van de...