Plantarium uitgebreid met huisbeurzen

04-06-2012    09:17

Met nog bijna drie maanden te gaan is het aantal deelnemers van de Boskoopse beurs Plantarium bijna gelijk aan het recordaantal van vorig jaar. De beurs zal worden uitgebreid met twee huisbeurzen.

Inmiddels hebben zich al 291 deelnemers ingeschreven, waarvan 50 uit het buitenland. De buitenlandse deelnemers komen uit 12 verschillende landen. Er hebben zich in totaal 50 bedrijven ingeschreven die voor het eerst aan Plantarium deelnemen. Er zijn ook wel enkele annuleringen geweest. De voornaamste oorzaak, behalve in de economische situatie, in de opgelopen vorstschade. Dit meldde beursmanager Jos van Lint donderdagavond 31 mei tijdens de goed bezochte deelnemersbijeenkomst. Op Plantarium 2012 zal werkelijk het totale boomkwekerijassortiment te vinden zijn. Veel belangstelling van deelnemerszijde is er nu al voor het aanbieden van nieuwigheden.

Plantarium 2012 is uitgebreid met twee huisbeurzen, die in de Greenparkhal worden gehouden en vanuit een corridor via de Plantarium Hall of Fame met Plantarium zijn verbonden. De huisbeurzen worden georganiseerd door Gasa Germany en Floralis Boskoop. Deelnemers aan Plantarium kunnen gratis deelnemen aan de huisbeurs van Floralis via hun deelname aan de Plantarium Hall of Fame.

Hall of Fame
Middels de Hall of Fame krijgen de deelnemers gelegenheid hun producten met foto’s te presenteren op grote (3 x 2m) bill boards. Inmiddels hebben zich daar al bijna 30 bedrijven voor aangemeld. Verwacht wordt dat deze manie r van communiceren zeker meer dan 50 deelnemers zal trekken. Positieve reacties van de deelnemers waren er ondermeer op het gekozen padenplan. De beurs is onderverdeeld in vijf segmenten en in elk segment worden de bezoekers langs alle stand s geleid.

Communicatie
Veel belangstelling was er ook voor de aandacht die Plantarium besteedt aan het thema voor 2012 ”Communicatie”. Social Media deskundige Remy Steijger gaf nuttige tips over de do's en don'ts van deze nieuwe media die voor ook voor de boomkwekerijsector een waardevolle factor in de communicatie met hun afnemers kunnen zijn. In samenwerking met Floramedia en de deelnemers aan de beurs gaat Plantarium uitgebreid aandacht geven aan interactieve vormen van communicatie. Het is een drie jarenplan waarbij in 2012 het accent ligt op het ontwikkelen en verkennen van de mogelijkheden, in 2013 op het plan maken, richting geven en de toepassingen laten zien en in 2014 wordt het geheel uitgerold. Het uiteindelijke doel is  dat de deelnemers door meer gericht en modern te communiceren meer (commercieel) resultaat  bereiken.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Minder bollentelers, groter areaal

Sinds de eeuwwisseling is het aantal bloembollentelers met 40 procent gedaald naar iets meer dan zestienhonderd ondernemingen. Omgerekend...

Dialoog tuinbouw en Greenpeace

Greenpeace campagneleider van duurzame landbouw en gentech, Herman van Bekkem, was vrijdag 21 april te gast bij Tomatoworld in...

'Persimilis ruimt spinthaarden op'

Met het zachtere weer in het vooruitzicht worden telers geadviseerd om goed uit te kijken naar de eerste spintaantastingen in hun gewassen....

Directie/koerswijziging Codema 23-04-2017    21:44
Familiebedrijven: 343 mld in 2015 23-04-2017    21:43
Milieukeur ondergaat vernieuwing 23-04-2017    21:39
Oostlanddag gaat 'next level' 23-04-2017    21:30
Jumbo-La Place 'verser dan vers' 23-04-2017    21:28
Miljoen kijkers Bloemencorso 23-04-2017    21:27
Uitbreiding voor Ekompany 23-04-2017    21:26
Besluit Groningen stuwt gasprijs 23-04-2017    21:21
Opnieuw Klein- en Steenfruitdag 23-04-2017    18:42
Paprikateler in RTL4-programma 20-04-2017    22:48
  Ga naar het nieuwsarchief