Plantarium uitgebreid met huisbeurzen

Plantarium uitgebreid met huisbeurzen

Met nog bijna drie maanden te gaan is het aantal deelnemers van de Boskoopse beurs Plantarium bijna gelijk aan het recordaantal van vorig jaar. De beurs zal worden uitgebreid met twee huisbeurzen.

Inmiddels hebben zich al 291 deelnemers ingeschreven, waarvan 50 uit het buitenland. De buitenlandse deelnemers komen uit 12 verschillende landen. Er hebben zich in totaal 50 bedrijven ingeschreven die voor het eerst aan Plantarium deelnemen. Er zijn ook wel enkele annuleringen geweest. De voornaamste oorzaak, behalve in de economische situatie, in de opgelopen vorstschade. Dit meldde beursmanager Jos van Lint donderdagavond 31 mei tijdens de goed bezochte deelnemersbijeenkomst. Op Plantarium 2012 zal werkelijk het totale boomkwekerijassortiment te vinden zijn. Veel belangstelling van deelnemerszijde is er nu al voor het aanbieden van nieuwigheden.

Plantarium 2012 is uitgebreid met twee huisbeurzen, die in de Greenparkhal worden gehouden en vanuit een corridor via de Plantarium Hall of Fame met Plantarium zijn verbonden. De huisbeurzen worden georganiseerd door Gasa Germany en Floralis Boskoop. Deelnemers aan Plantarium kunnen gratis deelnemen aan de huisbeurs van Floralis via hun deelname aan de Plantarium Hall of Fame.

Hall of Fame
Middels de Hall of Fame krijgen de deelnemers gelegenheid hun producten met foto’s te presenteren op grote (3 x 2m) bill boards. Inmiddels hebben zich daar al bijna 30 bedrijven voor aangemeld. Verwacht wordt dat deze manie r van communiceren zeker meer dan 50 deelnemers zal trekken. Positieve reacties van de deelnemers waren er ondermeer op het gekozen padenplan. De beurs is onderverdeeld in vijf segmenten en in elk segment worden de bezoekers langs alle stand s geleid.

Communicatie
Veel belangstelling was er ook voor de aandacht die Plantarium besteedt aan het thema voor 2012 ”Communicatie”. Social Media deskundige Remy Steijger gaf nuttige tips over de do's en don'ts van deze nieuwe media die voor ook voor de boomkwekerijsector een waardevolle factor in de communicatie met hun afnemers kunnen zijn. In samenwerking met Floramedia en de deelnemers aan de beurs gaat Plantarium uitgebreid aandacht geven aan interactieve vormen van communicatie. Het is een drie jarenplan waarbij in 2012 het accent ligt op het ontwikkelen en verkennen van de mogelijkheden, in 2013 op het plan maken, richting geven en de toepassingen laten zien en in 2014 wordt het geheel uitgerold. Het uiteindelijke doel is  dat de deelnemers door meer gericht en modern te communiceren meer (commercieel) resultaat  bereiken.

09:17 - ma 04/06/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

11:06 - do 18/12KAS Techniek met energie nu online (TuinbouwCommunicatie)

11:03 - do 18/12Tien procent meer Celosia areaal (Noordam Plants)

10:26 - do 18/12Wet Aanpak Schijnconstructies grote impact (BDO Belastingadviseurs)

10:14 - do 18/12Fusie tussen twee marketingbureau's (Flint Creative)

10:07 - do 18/12Pirimor rook tot half 2015 te gebruiken (LTO Glaskracht Nederland)

09:31 - do 18/12Zorg om bollenteelt bij Natura 2000-gebieden (Nieuwe Oogst)

09:18 - do 18/12Aanbod gft-afval gedaald (Energiek2020)

09:13 - do 18/12Aardwarmteproject Wayland en AgroEnergy (Energiek2020)

08:54 - do 18/12Cursus teeltspecialist op HBO niveau (Horti Bedrijfsschool)

08:00 - do 18/12'Mijn Iperen app' bevat nu ook nieuws (Van Iperen)

07:37 - do 18/12Directieteam Jarola Groep breidt uit (Wilpro)

Berichten 1 van 14 van in totaal 7490 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief