Plantarium uitgebreid met huisbeurzen

04-06-2012    09:17

Met nog bijna drie maanden te gaan is het aantal deelnemers van de Boskoopse beurs Plantarium bijna gelijk aan het recordaantal van vorig jaar. De beurs zal worden uitgebreid met twee huisbeurzen.

Inmiddels hebben zich al 291 deelnemers ingeschreven, waarvan 50 uit het buitenland. De buitenlandse deelnemers komen uit 12 verschillende landen. Er hebben zich in totaal 50 bedrijven ingeschreven die voor het eerst aan Plantarium deelnemen. Er zijn ook wel enkele annuleringen geweest. De voornaamste oorzaak, behalve in de economische situatie, in de opgelopen vorstschade. Dit meldde beursmanager Jos van Lint donderdagavond 31 mei tijdens de goed bezochte deelnemersbijeenkomst. Op Plantarium 2012 zal werkelijk het totale boomkwekerijassortiment te vinden zijn. Veel belangstelling van deelnemerszijde is er nu al voor het aanbieden van nieuwigheden.

Plantarium 2012 is uitgebreid met twee huisbeurzen, die in de Greenparkhal worden gehouden en vanuit een corridor via de Plantarium Hall of Fame met Plantarium zijn verbonden. De huisbeurzen worden georganiseerd door Gasa Germany en Floralis Boskoop. Deelnemers aan Plantarium kunnen gratis deelnemen aan de huisbeurs van Floralis via hun deelname aan de Plantarium Hall of Fame.

Hall of Fame
Middels de Hall of Fame krijgen de deelnemers gelegenheid hun producten met foto’s te presenteren op grote (3 x 2m) bill boards. Inmiddels hebben zich daar al bijna 30 bedrijven voor aangemeld. Verwacht wordt dat deze manie r van communiceren zeker meer dan 50 deelnemers zal trekken. Positieve reacties van de deelnemers waren er ondermeer op het gekozen padenplan. De beurs is onderverdeeld in vijf segmenten en in elk segment worden de bezoekers langs alle stand s geleid.

Communicatie
Veel belangstelling was er ook voor de aandacht die Plantarium besteedt aan het thema voor 2012 ”Communicatie”. Social Media deskundige Remy Steijger gaf nuttige tips over de do's en don'ts van deze nieuwe media die voor ook voor de boomkwekerijsector een waardevolle factor in de communicatie met hun afnemers kunnen zijn. In samenwerking met Floramedia en de deelnemers aan de beurs gaat Plantarium uitgebreid aandacht geven aan interactieve vormen van communicatie. Het is een drie jarenplan waarbij in 2012 het accent ligt op het ontwikkelen en verkennen van de mogelijkheden, in 2013 op het plan maken, richting geven en de toepassingen laten zien en in 2014 wordt het geheel uitgerold. Het uiteindelijke doel is  dat de deelnemers door meer gericht en modern te communiceren meer (commercieel) resultaat  bereiken.


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

5 tips voor werken in hete kas

De komende dagen kan de temperatuur stijgen tot tropische waarden, zeker in de kas. Werken in de kas vergt dan meer energie, en extra...

Olieprijzen zaken met 3 tot 4%

OPEC heeft donderdag bij haar vergadering in Wenen de productieverlaging opgerekt met negen maanden. In reactie gingen de olieprijzen 3 tot...

Meer lichtrecepten, één armatuur

De nieuwe Hortiled Multi 4DIM van Hortilux Schréder geeft onderzoekers en telers de mogelijkheid om te experimenteren met verschillende...

Alle hens aan dek in paprikateelt 26-05-2017    09:30
Ontwikkeling 'Deurne' in ijskast 26-05-2017    09:29
'Biologische wantsaanpak must' 26-05-2017    09:24
Biobased project de grens over 26-05-2017    09:20
Alle publiekswinnaars Keukenhof 26-05-2017    08:57
Oxidator vermindert gbm-gehalte 26-05-2017    08:48
Europa moet gezonder gaan eten 24-05-2017    10:14
'Vergezicht of Fata Morgana?' 24-05-2017    10:13
Greenports slaan handen ineen 24-05-2017    10:12
'Serenade past in duurzaam plan' 24-05-2017    10:03
  Ga naar het nieuwsarchief