Nominaties bekend Versmarketeer 2012

Nominaties bekend Versmarketeer 2012

De tien nominaties voor de verkiezing Versmarketeer van het Jaar zijn bekend. Onder hen de crŤme de la crŤme van de Nederlandse versmarketing, uitdagers zowel als gevestigde merkbouwers, afkomstig uit uiteenlopende versmarkten: sierteelt, AGF, Vlees, Vis, Zuivel en retail.

De jury gaf aan verheugd te zijn met de toename van het aantal inzendingen: "We zijn dit jaar van 125 genomineerden gegroeid naar 162. Dat betekent dat Versmarketing nog steeds in de lift zit", aldus Juryvoorzitter Vincent Deenen (marketingmanager Grodan en voorzitter van NIMA  Food & Agri), voorzitter van de jury. "We hebben een mooie verdeling over de categorieŽn Business-to-Consumer, Business-to-Business en Game Changers. Het zal niet meevallen daar op 5 juni, tijdens het VersEvent op de Floriade de drie uiteindelijke winnaars aan te wijzen. Ze zijn allemaal baanbrekend bezig."

De tien genomineerden zijn:

  • Jan Dekker & Rob Baan, oprichter & co-producer van 24Kitchen. Mooie co-productie van commerciŽle mediaman en versmarketeer die toch heel dicht bij zichzelf blijven Een mooi samenspel Puur & Passie.
  • Harm-Jan van Dijk, Directeur-eigenaar van Landmarkt. Hybride kruising tussen een supermarkt en een versmarkt. Nadruk op veel vers, merendeels buurtproducten.
  • Eric Moor, Voorzitter Decorum Company. Man met missie die de keten omkeert. Successen met brands, private label en kwaliteitsmerk in planten.

    Peter Kolster, Directeur-eigenaar OK Vlees. Realiseert al zijn omzet online en via Social Media.

  • Peter Beukers, Directeur-eigenaar Market Food Group/Le Perron heeft als eigenaar van MFG een hele nieuwe formule opgezet die draait om ambachtelijk en biologisch brood.
  • Anouk Beeren, Manager E-Commerce Deli XL, Vers 24/7. Breekt met het traditionele groothandelsmodel en biedt een platform voor regionale boeren om te verkopen aan horeca.
  • Reinier Heijenberg, Co-founder ISMC, Bio+. Hij heeft het merk in 7 jaar naar de 53ste plaats in de merken top 100 gebracht.
  • Wim Meulenkamp, BuitengewoneVarkens.nl ziet een gat in de markt en weet daar met beheersende stappen een gedegen uitvoering aan de geven.
  • Jan Gerard de Graaf, Fishmasters. Heeft twee labels opgezet die ingaan op de huidige trends: LOVET gaat in op gezonde levensstijl, Pure Fish is puur natuurlijk.
  • Marc van Wanroij, Eigenaar-oprichter Keesmakers. Nieuwe kaas: 60% minder vet, 30% minder zout, enige kaas die goed is voor de cholesterol.

GameChangers centraal in verkiezing en op event                  

Waar vorig jaar een algemene titel werd uitgereikt, vindt de verkiezing dit jaar plaats in drie categorieŽn: Business-to-Business, Business-to-Consumer en GameChangers. De laatste categorie is specifiek gericht op spelers die het spel op innovatieve wijze weten te veranderen. Dit themastaat centraal op het VersEvent. Marketeers binnen vers worden geprikkeld door sprekers als: 

  • Rob Adams, Six Fingers  
  • Ga Vreemd! Autoriteit in het verbreken van regels, schrijver van het  boek ‘Ga Vreemd!’ Rob toont aan waarom vreemdgaan loont, met prikkelende voorbeelden uit de praktijk buiten vers.
  • Mari de Kort, medeoprichter BrainWash kappers
  • Van ‘BrainWash kappers’ naar ‘Think different Flowers & Food’; de markt op zijn kop door een andere benadering.
  • Hellen van der Plas, Group Marketing Manager, Vion Food Group
  • 'Changing mindsets in meat’, de markt veranderen met een duurzame ketenbenadering

Voor het volledige programma en aanmeldingen voor het event, kijk op www.versmarketeer.nl Ook dit jaar heeft de organisatie een spraakmakend programma op een inspiratievolle locatie samengesteld.

De verkiezing en uitreiking van de titel vinden plaats op 5 juni 2012 op de Floriade, in Venlo. Partners van Versmarketeer 2012 zijn Rabobank, NIMA, Marketing Tribune.

De jury

De jury van Versmarketeer 2012 bestaat uit Vincent Deenen (Grodan & NIMA-Food & Agri), Goos Eilander (Trendbox), Hanno Spanninga (FoodResult), Jack Stroeken (GroentenFruit Bureau), Marc Eijsackers (FloraHolland), Robbert de Jong (Looije Tomaten), Gerrit Smits (Valio & WUR), Rupert Parker Brady (Marketing Tribune), Arie van Doesburg (Plus Retail), Cindy van Kester (Unilever).

Versmarketeer is een initiatief van:

Delta Focus (innovatie en organisatie adviesbureau, Hillenraad Partners (strategie adviesbureau), Mirakuleus (merkbouwers in vers) en Sense marketing & more (adviesbureau voor strategische marketing en communicatie).

09:44 - vr 20/04/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

11:15 - do 23/10FILM - Studiereis China: Veiling Kunming (TuinbouwCommunicatie)

11:14 - do 23/10Koppert bouwt internationaal R&D-centrum (TuinbouwCommunicatie)

11:13 - do 23/10Nederland koploper kwekersrechtaanvragen (Nieuwe Oogst)

10:55 - do 23/10Bloemen van mannenlijven plukken (Mooiwatbloemendoen)

10:45 - do 23/10'Voorlopig geen nieuwe prijzenslag' (Distrifood)

10:38 - do 23/10Beste toplaag A. cucumeris alstroemeriateelt (Wageningen UR Glastuinbouw )

10:33 - do 23/10Fairtrade in schijnwerpers bij winkels (Fairtrade)

10:04 - do 23/10Resultaat cao-onderhandeling Groothandel (FNV Bondgenoten)

10:00 - do 23/10Nieuwe sticker-functie via FloraXchange (TuinbouwCommunicatie)

09:50 - do 23/10Zaadspecialisten bijeen in Nederland (TuinbouwCommunicatie)

09:42 - do 23/10Lelieshow Plasbokaal in november (TuinbouwCommunicatie)

07:51 - do 23/10'Terugvallen op minimum buis' (Energiek2020)

10:12 - wo 22/10Horticoop introduceert de TripsSweeper (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 15 van 28 van in totaal 6969 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief