Met nieuw motto richting consument

Met nieuw motto richting consument

Consumenten verbinden zich via sociale media en websites steeds vaker aan producten en merken. Inmiddels hebben zich ruim 5.200  plantenliefhebbers in de afgelopen maanden opgegeven voor de nieuwsbrief die het Bloemenbureau voor hen in de ‘aanbieding’ heeft.

 

Woensdag ontvingen zij de tweede editie. Tegelijk met de introductie van de nieuwe afzender: mooiwatplantendoen.nl.   

 

Consumenten verbinden zich steeds vaker aan bijvoorbeeld producten, merken, evenementen, artiesten, bedrijven. Via social media laten ze weten waar hun voorkeuren naar uitgaan en interesses liggen. Bloemenbureau Holland ziet daarin mogelijkheden om nieuwe consumenten op te zoeken, groepen aan zich te binden, ambassadeurs te organiseren en er mogelijk klanten van te maken.

 

Maandelijkse nieuwsbrief

Meer dan 5.200 bezoekers van de website www.mooiwatplantendoen.nl (voorheen www.ikenmijnplant.nl) hebben aangegeven dat zij graag op de hoogte blijven van het laatste plantennieuws via een maandelijkse digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief leidt in alle gevallen door naar de plantenwebsite voor consumenten. Daar vindt de bezoeker veel meer informatie en inspiratie over potplanten en actuele campagnes zoals nu over allerhande tuinbloeiers. Doel is met de bezoekers in contact te  komen. Bezoekers kunnen reacties achterlaten en hun vragen kwijt. Door zich te registreren met een eigen profiel is het bijvoorbeeld mogelijk een reminder te ontvangen voor het geven van water. Het Woonplant van de maand-spel zorgt voor de nodige actie, waar ook gratis planten mee zijn te winnen. Bovenal moet de site bijdragen aan de centrale boodschap: voel je lekker met planten om je heen.

 

Mooi wat planten doen

Om dat te realiseren is het campagnemotto aangepast. Tot op heden is in de communicatie vooral ingespeeld op de relatie tussen mens en plant, met de plant als natuurlijke bondgenoot. ‘Mooi wat planten doen’ geeft nog steeds ruimte aan die relatie maar biedt tegelijkertijd mogelijkheden voor een bredere invuling. Met de nieuwe pay off komen bloemen en planten dichter bij elkaar. Beide zijn verspreiders van geluk. Bij bloemen ligt het accent op de blijdschap die ze veroorzaken. Met planten voel je je goed.

 

09:48 - do 19/04/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

11:20 - ma 25/04LM Flower Fashion kleurt rode loper premiere (TuinbouwCommunicatie)

11:10 - ma 25/04Interesse bloembollentelers zonnepanelen (TuinbouwCommunicatie)

11:00 - ma 25/04Bezoeker Dutch Lily Days maakt Top 50 (TuinbouwCommunicatie)

10:44 - ma 25/046.000 m2 nieuwbouw voor Solis Plant (TuinbouwCommunicatie)

10:43 - ma 25/04Koppert Cress in race duurzaamheidsprijs (TuinbouwCommunicatie)

09:43 - ma 25/04Samenwerking bloembollensector en WUR (Wageningen UR)

09:36 - ma 25/04Bloemenagenda gaat verder met alstroemeria (TuinbouwCommunicatie)

09:25 - ma 25/04Het Nieuwe Telen voor niet-telers... (Kas als Energiebron)

09:17 - ma 25/04Plantum zoekt NL-veredelaars van hop (TuinbouwCommunicatie)

09:07 - ma 25/04NL-bloemen bij lancering blad Vogue Living (TuinbouwCommunicatie)

08:53 - ma 25/04Inloopdag bij KZ Flowers geslaagd (TuinbouwCommunicatie)

08:50 - ma 25/04Bloemendagen tonen moza´eken (TuinbouwCommunicatie)

08:15 - ma 25/04Webinar 'van agri- to nutri-culture' (TuinbouwCommunicatie)

11:48 - vr 22/04Intratuin komt met biologisch groenassortiment (TuinbouwCommunicatie)

Berichten 43 van 56 van in totaal 11809 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief