Met nieuw motto richting consument

Met nieuw motto richting consument

Consumenten verbinden zich via sociale media en websites steeds vaker aan producten en merken. Inmiddels hebben zich ruim 5.200  plantenliefhebbers in de afgelopen maanden opgegeven voor de nieuwsbrief die het Bloemenbureau voor hen in de ‘aanbieding’ heeft.

 

Woensdag ontvingen zij de tweede editie. Tegelijk met de introductie van de nieuwe afzender: mooiwatplantendoen.nl.   

 

Consumenten verbinden zich steeds vaker aan bijvoorbeeld producten, merken, evenementen, artiesten, bedrijven. Via social media laten ze weten waar hun voorkeuren naar uitgaan en interesses liggen. Bloemenbureau Holland ziet daarin mogelijkheden om nieuwe consumenten op te zoeken, groepen aan zich te binden, ambassadeurs te organiseren en er mogelijk klanten van te maken.

 

Maandelijkse nieuwsbrief

Meer dan 5.200 bezoekers van de website www.mooiwatplantendoen.nl (voorheen www.ikenmijnplant.nl) hebben aangegeven dat zij graag op de hoogte blijven van het laatste plantennieuws via een maandelijkse digitale nieuwsbrief. De nieuwsbrief leidt in alle gevallen door naar de plantenwebsite voor consumenten. Daar vindt de bezoeker veel meer informatie en inspiratie over potplanten en actuele campagnes zoals nu over allerhande tuinbloeiers. Doel is met de bezoekers in contact te  komen. Bezoekers kunnen reacties achterlaten en hun vragen kwijt. Door zich te registreren met een eigen profiel is het bijvoorbeeld mogelijk een reminder te ontvangen voor het geven van water. Het Woonplant van de maand-spel zorgt voor de nodige actie, waar ook gratis planten mee zijn te winnen. Bovenal moet de site bijdragen aan de centrale boodschap: voel je lekker met planten om je heen.

 

Mooi wat planten doen

Om dat te realiseren is het campagnemotto aangepast. Tot op heden is in de communicatie vooral ingespeeld op de relatie tussen mens en plant, met de plant als natuurlijke bondgenoot. ‘Mooi wat planten doen’ geeft nog steeds ruimte aan die relatie maar biedt tegelijkertijd mogelijkheden voor een bredere invuling. Met de nieuwe pay off komen bloemen en planten dichter bij elkaar. Beide zijn verspreiders van geluk. Bij bloemen ligt het accent op de blijdschap die ze veroorzaken. Met planten voel je je goed.

 

09:48 - do 19/04/2012
Bron: TuinbouwCommunicatie

Eerdere nieuwsberichten

10:41 - di 25/08Tagetes getest op productie luteÔne (Nieuwe Oogst)

10:39 - di 25/08Jarige Floweracademy start bootcamps (TuinbouwCommunicatie)

10:38 - di 25/08Sony richt zich op drones voor landbouw (TuinbouwCommunicatie)

08:48 - di 25/08Kokos geeft bij lisianthus meer groei dan... (GlastuinbouwWaterproof)

11:42 - ma 24/08Bloemenwinkel van morgen op IFTF (TuinbouwCommunicatie)

11:27 - ma 24/08'We moeten voldoen aan eisen Rusland' (AgriHolland)

11:25 - ma 24/08FOTO - Volop genieten van zomerbloemen (TuinbouwCommunicatie)

11:01 - ma 24/08Vertical Farming-paviljoen op GreenTech (TuinbouwCommunicatie)

11:00 - ma 24/08Cursus naamgeving sierteeltgewassen (TuinbouwCommunicatie)

10:58 - ma 24/08Route van de Orchidee in vier landen (TuinbouwCommunicatie)

10:53 - ma 24/08Jaarrapportages TKI's 2014 online (TuinbouwCommunicatie)

10:50 - ma 24/08Zomerbloemenshow naar september (TuinbouwCommunicatie)

10:47 - ma 24/08Bloemenagenda verder met chrysant (TuinbouwCommunicatie)

10:34 - ma 24/08Delphinium 'meest belovende product' (WOS)

Berichten 43 van 56 van in totaal 9630 berichten.
Inschrijven nieuwsbrief